Perakendeciler İçin Görsel Mağazacılık Ve Vitrin Tasarımı İçin Kesin Kılavuz

Perakendiciler için görsel mağazacılık ve vitrin tasarımı için kesin klavuz. Vitrin mankeni nasıl kullanılmalı?

Etkili teşhir tasarımı, herhangi bir moda perakendecisi için etkili bir görsel ticaret stratejisinin temel taşıdır. Bakın, perakende moda işinin ilk hedefi mutlu müşterilere epik giyim ürünleri satmaksa, müşterilerin bir ürün veya ürün koleksiyonuyla nasıl tanıştırıldığı genel stratejinin hayati bir parçası olabilir.

Bu kılavuzda, görsel mağazacılığın ilkelerini ve bunların sürekli gelişen moda endüstrisiyle nasıl ilişkili olduğunu keşfedeceğiz. Ancak harika mağazacılık teoriden daha fazlasıdır, bu nedenle teşhir tasarımı sanatının ve biliminin (bizim tutkumuz olan) derinliklerine ineriz ve size kendi mağazanız için çoğaltabileceğiniz kaliteli teşhir örneklerinin birkaç güzel örneğini veririz.

Görsel Mağazacılık Nedir Ve Neden Önemlidir?

Öyleyse neden görsel mağazacılıkla ilgilenmelisiniz? Belki hantal kurumsal dilden kaçmak için modaya girdiniz, ancak kariyerinizde bu noktaya nasıl geldiğinizin bir önemi yok, perakendede satışları artırmaktan sorumluysanız, o zaman zaten görsel ticaretle uğraşıyorsunuz demektir.

Görsel mağazacılık, müşteri davranışını etkilemek ve satışları artırmak için bir ortam tasarlama sanatı ve bilimidir. İyi ticaret, farkındalık yaratarak, merak uyandırarak ve onları satın almaya bir adım daha yaklaştırarak müşterilerinizin duyularını kendine çeker ve meşgul eder.

Vitrin Mankeni

Vitrin Mankeni

Görsel mağazacılığın dört temel unsuru vardır:

  • Mağaza Dışı
  • Mağaza Düzeni
  • Mağaza içi
  • İç Ekranlar

Vitrin tasarımı hem İç Ekranlarda hem de Mağaza Dışında düzgün bir şekilde oturur, bu nedenle araştırmamızı esas olarak oraya odaklayacağız. Ancak görsel mağazacılığı yeni öğreniyorsanız, diğer unsurları da araştırmak için zaman ayırmaya değer.

Mağaza Vitrini Sergileme Sanatı

Mağazanızdaki müşteri deneyiminin bütününü göz önünde bulundurduğunuzda, görsel mağazacılığın size meydan okuduğunu hissetmek zor değil. Ve vitrinler, mağazanızdaki görüntülü pazarlamanın en iyi kaldıraçlı biçimi olmasa da muhtemelen en ikonik olanıdır.

Perakende araştırmaları, 100 yılı aşkın ilerlemeden sonra bile vitrin vitrinlerinin hala sessiz satış elemanınız olduğunu göstermiştir. Bu görsel bir satış konuşması ve aynı araştırmalar, insanların %40'ının hangi mağazadan alışveriş yapacaklarını göz alıcı Vitrin vitrinlerine göre seçeceğini gösteriyor. 

Mağaza içi vitrinlerin popülaritesi artarken, mağaza vitrinleri çoğu perakendeci için genellikle sonradan akla gelen bir düşünce gibi görünüyor. Orada, vinil posterlerle yarı örtülü olarak sokağa bakarak oturuyorlar. Ölmek üzere olan bir perakende deneyimine açılan darmadağın, cansız bir pencere.

Ama olmak zorunda değil. Vitrinlerin, mağazanızı bir destinasyona dönüştüren bir alışveriş deneyimine açılan kapı olduğunu öne sürmek için fazlasıyla araştırma var. Harika teşhirler bizi heyecanlandırıyor, meraklandırıyor ve mağazada hoş karşılandığımızı hissettiriyor. Kendimizi, parçası olmak istediğimiz bir marka anlatısında hayal etmemize izin veriyorlar.

Bu nedenle, eski elektroniklerden yapılmış bir köpekbalığını savuşturan mavi ince ince bir dalga dalgasında sörf yaparken gördüğünüz spor mankeni çok ilgi çekicidir. Sörfçü olmak istiyoruz. Giderek artan yırtıcı teknolojiden kaçmak istiyoruz. Ve "gerçek dünyanın" böyle çalışmadığını bilsek bile, yine de içeri gireceğiz. Neden? Çünkü en azından görsel teşhiri yaratan mağaza "anlıyor". Bu bağlantı, müşterilerin Amazon yerine mahallenizdeki mağazadan alışveriş yapmasının son nedenlerinden biridir.

2023 İçin Anahtar Vitrin Tasarım Teknikleri

Daha önce bahsetmiştik, ancak tekrar etmekte fayda var, vitrinler, alışveriş yapanları cep telefonlarından çekmek, onları mağazanıza gelmeye ikna etmek veya mağazanızın içindeki heyecan verici bir alana geçmek için kullanabileceğiniz en önemli pazarlama faaliyetlerinden biridir.

Geçen yüzyılda birçok trend, teori ve teknik ve malzeme geldi, gitti ve yeniden gelişti, ancak vitrin tasarımının birincil hedefleri aynı kaldı.

  1. Marka hikayenizi anlatın
  2. Müşterileri mağazanıza çekin
  3. Satın almaları için onları motive edin

Harika bir tasarımcı olmak için New York'taki Noel sergisini kazanmanıza gerek yok. Harika pencere tasarımı, yaratıcı çabalarınıza yapı ve etki sağlayan temel tasarım ilkelerini ve tekniklerini anlamakla başlar. Bireysel ipuçlarına geçmeden önce, bu temel tekniklerle başlayalım.

Görsel Hikâye Anlatım

Bunu defalarca duyacaksınız, ancak akıllı görsel ticaret, sessiz hikâye anlatımının bir biçimidir. Mimarinizden düzeninize ve çalışanlarınızın üniformasına kadar her şeyle marka mesajınızı ve amacınızı müşterilerinize iletiyorsunuz.

Vitrin tasarımında bu ilke daha da belirgindir. Bizi sergilemeye çeken şey, bize anlattığı hikâye. Harika bir gösterim, bir hikâyenin başından doruk noktasına ve çözüme kadar bize yol gösterebilir. Ekranınızda görsel bir hikâye geliştirirken kendinize aşağıdakileri sorun:

  • Odak noktası nedir? Görüntünüzdeki odak noktası, muhtemelen parçanızdaki ana konu veya olaydır.
  • Hangi duyguları aktarıyorsunuz? Sözler olmadan, tasarımlarınız duygusal etkilerini kendi başlarına iletmelidir. Bu, esas olarak renk, aydınlatma ve pozlar yoluyla gerçekleştirilir (mankenler söz konusu olduğunda)
  • Gerilim nerede? Eylem nedir? Meydan okuma? Duygusal etkiyi eve vurmak için gerginliğe ihtiyacımız var. Kendinize, tasarladığınız sahnenin sahnede başka bir yerde çözülen bir gerilim yaratıp yaratmadığını veya izleyiciyi içeri girip gerilimi kendileri çözmeye davet edip etmediğini sorun.

Renk ve Işık

Bazı görsel tüccarların bu kadar göz kamaştırıcı vitrinler yaratmayı nasıl başardığını hiç merak ettiniz mi? Bu duygusal duyguyu nasıl yaratırlar, bir ortama nasıl hayat verirler ve ayılar gibi alışveriş yapanları bala çekerler? Sırrı renk ve ışıktır.

Görsel mağazacılıkta kullanılan renk, insanların becerilerini geliştirmek için yıllarını harcadıkları uzun vadeli faaliyetlerden biridir. Ancak rengi akıllıca kullanmak için 10 yıllık deneyime veya yüksek lisans derecesine ihtiyacınız yok. Görsel bir satıcı olarak, renk paletinizi hikayenizi göz önünde bulundurarak erkenden geliştirmek istersiniz. Renkleri eşleştirmek zor görünse de aslında oldukça objektif bir süreçtir. Ana renginizi seçtikten sonra, aradığınız tonu yakalayan uyumlu bir renk paleti oluşturmak için bunun gibi bir hizmet kullanabilirsiniz.

Aynı zamanda renk seçimlerinin rastgele olmadığını unutmayın. Renklerinizi seçmeden önce, marka çağrışımı ve renk psikolojisi gibi önemli faktörleri hesaba kattığınızdan emin olun. Renkleri ürün teşhirlerinize dahil etmeden önce, öne çıkardığınız markalar ve diğer şirketlerin bu renkleri kullanma eğiliminde oldukları.

Renk paletinizi ve ekranınızı planladıktan sonra, aydınlatmayı düşünmenin zamanı geldi. Renk bize hangi duyguyu hissetmemiz gerektiğini söylerse, ışık da onu ne kadar yoğun hissetmemiz gerektiğini söyler.

Vitrin ekranınızı aydınlatmak için yeterince iyi değil. Işıklarınızın konumunu, açısını, sıcaklığını ve hatta rengini ayarlamak için zaman ayırın. Işığın gittiği yeri göz takip eder, bu nedenle önemli ürünlere odaklanmak veya sahnenizdeki dramatik gerilimi artırmak için ışığınızı kullanın. 

Nesne Konumlandırma

Bir vitrin görüntüsü oluşturduğunuzda, çeşitli nesne boyutları, ağırlık, şekiller, renkler, gölgeler vb. olması doğaldır. İyi bir perakende tasarımı için, hoş ve hoş bir estetik yaratmak için bu unsurları dengelemek önemlidir. Bunları vitrin mankeni sayesinde de yapabilirsiniz.

Piramit

En temel ve en sevilen görsel tasarım ilkelerinden biri piramittir. Piramit ilkesi bir tür görsel hiyerarşidir. En çok dikkat çeken nesne üstte yaşar, ancak tasarım, bakanın bakışlarını diğer nesnelere yönlendirir.

Aynı mantık satış önceliği (en çok satmak istediğiniz nesne odak noktasıdır), renk (üstte daha renkli, altta tek renkli öğeler) veya boyut (üstte daha küçük) için de geçerlidir. Kasıtlı olarak yapıldığında, beklenti, heyecan ve entrika duygularını uyandıran dengeli görüntüler veya hatta gerilim, drama veya kaygıyı işaret etmek için kasıtlı olarak dengesiz görüntüler oluşturabilirsiniz. Sadece burada içgüdülerinize güvenmeyi unutmayın, zihniniz zaten dengenin nasıl olduğunu bilir. Kendini kötü hissediyorsa, muhtemelen öyledir.

Tek Sayılar

Dengesiz (kötü) nesneler bizi sinirlendirirken, zihnimiz simetriye neredeyse zıt bir şekilde tepki verir. Kusursuz simetri, beyin için dur işareti gibidir. Tüm görsel öğeleri tek bir odakta ve mesajda bulanıklaştırır. Trafik için harikadır, ancak bir hikaye anlatmaya çalıştığınızda, bu zihin uyuşturucudur. 

Neyse ki simetrik can sıkıntısı için basit bir çözüm var. Tek sayılar. Görüyorsunuz, ekranınızdaki tek sayıda nesne, gözün ekranda hareket etmeye devam ederek tüm bireysel öğeleri almasına yetecek kadar dengesizliğe neden oluyor. Birini "parmak uçlarında" tutmanın görsel eşdeğeri.

Perakende Vitrin Teşhirlerinizle Tüm Dikkatleri Çekmek İçin 13 İpucu

Artık teşhirinizin çalışmasını sağlayacak ilkeleri ve hikayenizi anlatmak için hangi unsurların gerekli olduğunu bildiğinize göre, kendi yaratıcı sürecinize dalmanın ve müşterinin dikkatini çeken ve marka mesajınızı yakalayan bir teşhir yaratmanın zamanı geldi. Ancak başlamadan önce, son vitrin görüntünüzün vizyonunuz kadar başarılı olduğundan emin olmak için bu ipuçlarına göz atın.

  • Hedef kitlenizi içeren bir planınız olsun. Olağanüstü bir vitrin görüntüsü, birçok farklı tasarım ve pratik öğe içerir. Aydınlatma, renk, inşaat, tabela, hatta robotik bile dikkate alınmalı. Ancak planınızı oluştururken hedef kitlenizi unutmayın. Mağazanızdan kim alışveriş yapıyor? Onları ne hareket ettirir? Bunlar planınızda soracağınız sorular, işiniz bittikten sonra değil. 
  • "En Arzu Edilen" ürünlerinizi öne çıkarın. Pencere vitrinleri, arzu oluşturmakla ilgilidir. Güzel, pahalı ürünler genellikle en çok satanlardan daha etkilidir. Vitrin mankeni ile bunu başarabilirsiniz
  • Görsel hikayeniz bir peri masalı satmalı, sadece bir ürün değil. İnsanlar birçok yönden çabalayan yaratıklardır. İdealimize biraz daha yaklaşmak için koşullarımızı ve kendimizi değiştirmek için çok çalışıyoruz. Fantastik olanı satmaktan korkmayın, ona sonsuz bağımlıyız.
  • Cesurca tasarlayın. 3,4 saniye. Sürücülerin, köpek gezdiricilerin, muhatapların, yoldan geçenlerin ve ekran bağımlılarının dikkatini çekmek için bu kadar zamanınız var. Dikkatlerini çekmek için tüm durakları çekin. Odaklanın ve ideal olarak yoldan geçen ortalama bir kişinin sosyal medyada paylaşmak isteyeceği bir açıklama yapın.
  • Bir renk paleti kullanın (ve ona bağlı kalın). Renk kraldır! Ekranınızı çok fazla renkle bulandırmamak önemli olsa da üç ila beş tamamlayıcı renk, ekranınızı gerçekten öne çıkaracaktır!
  • Sık sık değiştirin. Hiçbir şey güncelliğini yitirmiş bir ekran kadar ölü mağaza demez. Tatil temalı tasarımlar oluşturuyorsanız, bu iki kat daha doğrudur. Şüpheye düştüğünüzde, ekranlarınızı en az ayda bir değiştirmeyi planlayın ve tatil dönemine özellikle dikkat edin.
  • Ay ortası tatillere dikkat edin. Çoğu mağaza, tasarımlarını ayın başında veya sonunda yeniden yapar. Sevgililer Günü, Paskalya, Aziz Patrick Günü veya Fısıh Bayramı gibi ay ortası tatil vitrinleri, o ayki tasarım çalışmalarınızı ikiye katlayabilir veya sizi haftalarca modası geçmiş vitrinlerle baş başa bırakabilir.
  • Ekranınızı müşterinizin bakış açısından kontrol edin. Ekranınızı açtıktan sonra, ona mümkün olan her açıdan bakmak için zaman ayırın. Bu özellikle yürüyüş için geçerlidir. Vitrin ekranınıza doğru, uzaklaşın ve her taraftan ve ayrıca sürüş sırasında geçin. Unutmayın, göz seviyesindeki nesneler odak noktası olma eğilimindedir. Odak noktasının ve tasarımın herkes için uygun olduğundan emin olun
  • Çevrenizi ve konumunuzu düşünün. Çok sayıda rahat yaya trafiğine sahip tembel bir açık hava alışveriş merkezi, bir kaldırıma ve işlek bir yola bakan bir vitrinden çok daha karmaşık bir görsel ticarete olanak tanır.
  • Alan eşittir lüks, ekranınızı temiz ve düzenli tutun. İyi tasarım ilkeleri kullanın ve vitrin tasarımlarınızda dağınıklığı önleyin. Etkili görüntüler, onlara bakmayı eğlenceli kılan bir basitlik unsuru içerir.
  • Arka planları kullanın, ancak mağazanızın görünümünü blog'a yazmayın. Arka planlar kesinlikle görsel mağazacılık araç kutunuzda olmalıdır. Tasarımınızdaki önemli eylemlere bir kontrol ve yalıtım duygusu ekleyebilirler. Ancak perakende teşhirinizi bir diyorama dönüştürmemeye dikkat edin, mağazanızdaki insanları görmek kaybetmek istemediğiniz önemli bir çekiciliktir.
  • Özel aydınlatma kullanın. Birçok perakende satış yeri, vitrin alanlarında bazı temel aydınlatmalarla birlikte gelir. Ekranınızı hayata geçirecek bir aydınlatma şeması oluşturmak için konumlandırabileceğiniz yüksek lümenli LED lambalar bulmaya çalışın.
  • Mankenlerle iyi eğlenceler. Mankenlerin yaratıcı kullanımının, tüm teşhir türlerinde satışları önemli ölçüde etkilediği gösterilmiştir. Mankenler müşterilerinizin kendilerini gördükleri yerdir. Çılgına dönün ve bu sanat formundaki başarınız geliştikçe poz verebilen model koleksiyonunuzu genişletmeyi düşünün.

Pencere Ekranı Tasarım Sürecinize Sahip Olmak

Doğru yapıldığında, vitrin fikirleriniz dikkat çekme, yeni müşteriler çekme, en sevdiğiniz ürünleri satma, markanızı oluşturma ve hatta sosyal medyada veya yerel haberlerde viral olmanıza yardımcı olma potansiyeline sahiptir.

Yaratıcı bir tema ve iddialı bir sunumla alıcıların ilgisini çekmek hem sevindirici hem de kazançlı bir iştir.

En sevdiğiniz pencere görüntüleri nelerdir? Özellikle gurur duyduğunuz bir manken serginiz veya görsel mağazacılık örneğiniz var mı? Resimli hikayelerinizi yorumlara bırakın, hep birlikte tarzımızı yükseltelim.

Ve son olarak, herhangi bir sorunuz varsa, Müşteri Destek Ekibimiz yardıma hazırdır. Moda fotoğrafçılığı, manken gövdeleri veya profesyonel kıyafet formları için hayalet veya görünmez mankenler arıyorsanız, buradayız ve yardıma hazırız.

Dilerseniz https://mankensepeti.com/ adresini ziyaret ederek diğer ürünlere ve hizmetlere göz atabilirsiniz.